onsdag den 29. oktober 2014

Motherhood, hvad hedder det på dansk. Morskabet? Jeg vil nu ikke sige det altid er morsomt...

Motherhood = Morskabet ...

har givet mig en større tålmodighed. Halle fucking luja for det. En egenskab der har gjort mig godt! Jeg vil ikke sige, at den er god, men den er da noget bedre end tidligere.

har givet mig indsigt i at kærlighed virkelig er ubegrænset og ikke bliver mindre for hvert barn, man får (lyder som om jeg har flere end jeg har). Det var virkelig en frygt. At jeg ikke kunne rumme mere kærlighed og give min andenfødte lige så meget kærlighed som den første. Der tog jeg heldigvis fejl.

gjort mig til et bedre menneske. Hvor klicheagtig den end er, er det sandheden. Jeg siger ikke, at det ikke er udfordrende, men jeg stiller nogle andre krav til mig end jeg gjorde tidligere (at jeg så til tider stiller for høje krav til mig, er en anden sag). Jeg står til regnskab for mine børns trivsel, og det er en stor opgave, men jeg trives med den.
har givet to helt fantastiske og forskellige piger, der stiller høje krav om tilstedeværelse. Gu er de da dejlige - og alt det der, ik. De kan også drive mig til vanvid, men jeg bliver her, fordi de er mine og helt vidunderlige.
....

Det har også givet mig et andet forparti, vil næsten ikke engang kalde dem bryster længere, for det er nærmest bare hudflapper, du ved som i sokker med 5-krone.
og større fødder ...  Seriøs, ja.

Et forbrug på alverdens magasiner så snart der står børn i overskriften, er det et musthave. Det er jeg heldigvis ved at råde bod på.

En til tider hysterisk (ordvalg i mangel af bedre) tilgang til sukker og det har nok været den diskussion, der er blevet vendt flest gange hjemme.

Og en masse slidte knæer på mine bukser af de mange timer, jeg sidder på gulvet.

Hvad har det givet dig?

2 kommentarer:

  1. Det har givet mig alt ...... grå hår , hænge lapper og søvnløse nætter når i ( mine 3 ) har fået jeres kørekort, nervøse trækninger når der skulle snakkes om hvad og hvor meget i måtte drikke da i begyndte at gå i byen......... men også en masse fantastiske daglige små oplevelser når i kom hjem fra skole og sad ved spisebordet eller på køkkenbordet , når der blev lavet mad...... der er godt nok blevet snakket om mange ting ude i det køkken.....så min pige hold bare ved ....... der kommer mere, men det klare du som en mis ;-) . Knus fra MOR

    SvarSlet